دیپارتمنت فزیوتراپی در شفاخانه تدریسی علی آباد پوهنتون علوم طبی کابل طی محفلی افتتاح شد.

nasir_admin
أربعاء, ديسمبر 21 2022 5:42 صباحا
ascxcfbsds

این دیپارتمنت در چوکات پوهنځی علوم متمم صحی منحیث دیپارتمنت فارغ ده (لیسانس) در شفاخانه تدریسی علی آباد پوهنتون علوم طبی کابل با همکاری انجمن فزیوتراپی افغانستان افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه پوهنیار داکتر فضل الرحمن رحمانی رئیس پوهنتون علوم طبی کابل ضمن اشاره به تاریخچه فزیوتراپی، این بخش را مهم و اشد نیاز برای پوهنتون و جامعه دانسته گفت: « پوهنتون علوم طبی کابل مناسب دانست تا در بخش فزیوتراپی برنامه های را روی دست گیرد تا در این نهاد این بخش الی سطح لیسانس تاسیس شود که الحمدالله امروز پوهنتون به این موفقیت دست یافت.»
به گفته وی  محصلین که به این دیپارتمنت از طریق امتحان کانکور سال 1401 معرفی شدند، در سال آینده درس های شان به شکل عملی آغاز خواهد شد.

در محفل یاد شده پوهاند دوکتور نجیب الله امرخیل معاون علمی پوهنتون، مسلک فزیوتراپی را در بخش طبابت با اهمیت دانسته و روی بخش های وقایوی و تداوی آن صحبت کرد.
در ادامه برنامه داکتر عبدالمطلب شینواری رئیس شفاخانه تدریسی علی آباد از موسسه های همکار که بخش فزیوتراپی را در این شفاخانه ایجاد و تاسیس کردند، اظهار خرسندی کرده و اطمینان داد که جهت انکشاف آن تلاش خواهند کرد؛ و همچنان از مسوولین مربوطه و نهاد های کمک کننده خواست تا در قسمت مهیا ساختن زیربنا و تجهیز کردن هرچه بیشتر این بخش توجه جدی به خرچ دهند.
هکذا داکتر روزی خان همدرد معاون انجمن فزیوتراپی افغانستان طی سخنانی گفت: یکی از اهداف این انجمن ایجاد بخش فزیوتراپی به سویه لیسانس بود که خوشبختانه ایجاد شد. موصوف از همکاری های بیشتر با این پوهنتون اطمینان داد.
قابل یاد آوری است که ایجاد دیپارتمنت فزیوتراپی با پیشنهاد انجمن فزیوتراپی افغانستان به مقام عالی وزارت تحصیلات عالی در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته بود که بعد از موافقه پوهنتون علوم طبی کابل دیپارتمنت فزیوتراپی توسط وزارت تحصیلات عالی منظور گردیده و افتتاح شد.

Latest news

أحد, أغسطس 17 2025 10:15 صباحا
Background image

شارك وزير التعليم العالي في حفل تخرّج ۶۲۰ طالبًا من جامعة باميان، حيث قام بافتتاح عدد من المشاريع في الجامعة ذاتها.

خلال زيارته الرسمية إلى ولاية باميان، شارك شيخ الحديث المولوي نداء محمد نديم، وزير التعليم العالي، في مراسم تخرّج طلبة جامعة باميان. وخاطب الخريجين قائلا: عليكم أن تكتسبوا التخصص في. . .

أحد, يوليو 27 2025 10:54 صباحا
Background image

قدّم معالي وزير التعليم العالي توجيهات لازمة لرؤساء الرئاسات المركزية ومسؤولي الجامعات الحکومیة وذلک بهدف تعزيز وتقوية النظام التعليمي في البلاد

 

قدّم معالي وزير التعليم العالي، شيخ الحديث مولوي نداء محمد نديم، في قاعة مجلس قيادة الوزارة، توجيهات وتوصيات مهمة حول تعزيز النظام التعليمي في البلاد وإجراء الإصلاحات اللازمة في. . .

ثلاثاء, يوليو 15 2025 2:37 مساء
Background image

انعقدت جلسة لجنة الجامعات و المؤسسات الأهلیة بوزارة التعلیم العالي

 

خلال هذه الجلسة، تحدث شیخ الحدیث مولوي نداء محمد ندیم، وزیر التعلیم العالي حول نظام التعلیم العالي في المجالات المختلفة، وأکد أن إرساء النظام والتنسیق في قطاع التعلیم العالي یُعد من. . .

BACK TO NEWS