سمپوزیم ملی هماهنگی طبی افتتاح شد
به منظور رفع چالش ها و ایجاد تغییر مثبت در سیستم تحصیلات عالی طبی و سیستم صحی کشور سمپوزیم هماهنگی ارگان های ذیربط، در کابل دایر شد.
در محفل افتتاح سمپوزیم متذکره قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان پیرامون وضعیت خدمات صحی در کشور صحبت نموده، روی دریافت راهکار های مناسب جهت بهبود خدمات صحی در افغانستان تاکید نمود.
پوهندوی سید فرهاد شهید زاده معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی گفت:" این سمپوزیم به اساس حکم رئیس جمهور کشور دایر گردیده و در آن وزارت های تحصیلات عالی و صحت عامه، شورای عالی طبی، اساتید بخش طبی پوهنتون ها و متخصیین شرکت نموده اند.
پوهندوی شهید زاده اظهار داشت که شرکت کنندگان در این سمپوزیم در رابطه به فعالیت ها و چالش ها در سیستم عرضه خدمات صحی در کشور بحث و تبادل تجارب مینمایند تا با ایجاد راه حل های مناسب در کیفیت خدمات صحی و تولید نیروی انسانی در زمینه تغییرات مثبتی رونما گردد.
معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی علاوه کرد که نقش این وزارت در سمپوزیم یاد شده ارائه کارکرد ها و برنامه ها در راستای بازنگری نصاب درسی، تحقیقات علمی و در کل انکشاف و ارتقای کیفیت عرضه تحصیلات طبی بوده و باورمند است که هماهنگی ارگان های یاد شده در این سمپوزیم تاثیرات مثبت را در جهت پیشرفت و ارتقای کیفیت عرضه خدمات صحی و تولید نیروی انسانی توانمند در زمینه بجا خواهد گذاشت.
