پوهنتون ها بعد از ختم ایام قرنطین مکلف به برگزاری صنف های تشدیدی حضوری بین ۸ تا ۱۰هفته که به ادامه سیستم مدیریت آموزشی غیر حضوری (HELMS) است می باشند.
این مطلب را پوهندوی سید فرهاد شهید زاده معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی در نشستی که با رئیس اتحادیه پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی و جمعی از روئسا و نمایندگان این نهاد های تحصیلی داشت ابراز نموده گفت، که سیستم متذکره به اساس نیاز بحیث ممد درسی و برای انتقال دانش و مشغولیت مفید برای محصلان بکار گرفته شده است.
وی با قدردانی از نهاد های تحصیلی که با استفاده از تکنالوژی معلوماتی در این مدت در انتقال دانش به محصلان ممد واقع شده اند اظهار داشت که دوره آموزشی سمستر وار محصلان میتواند با یک دوره تشدیدی آموزش حضوری چند هفته یی تکمیل گردد.
معین امور محصلان افزود که به همین منظور طرحی دو گزینه یی را جهت رفع مشکلات نهاد های تحصیلات عالی خصوصی و زمینه سازی تکمیل دروس محصلان در سال جاری روی دست گرفته است. همچنان با توجه به جلسه یوم پنجشنبه گذشته با هیات رهبری اتحادیه پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی این اتحادیه طرح خود را به معین امور محصلان که شامل درس غیر حضوری و بعدا درس حضوری پس از قرنطین باشد تقدیم نمودند.
پوهندوی شهید زاده معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی همچنان از ریاست اتحادیه پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خواست که با در نظر داشت شرایط موجود در کشور راهکارهای شان را در رابطه به تخفیف فیس ها در نهاد های تحصیلی نیز ارائه نمایند.
دکتور شفیع نعیمی رئیس اتحادیه پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی و چند تن از اعضای این اتحادیه با ارائه نظرات شان در زمینه های رفع مشکلات و چالش ها فرا راه نهاد های تحصیلی خصوصی از توجه وزارت تحصیلات عالی در جهت رفع این مشکلات قدردانی نمودند.
در این جلسه روی هماهنگی بیشتر و روابط نزدیکتر برای بهبود امور موسسات تحصیلات عالی خصوصی و تسهیلات در عرضه خدمات تحصیلی از سوی این نهادها تاکید صورت گرفت.
قرار است در جلسه بعدی به روز پنجشنبه آینده بالای طرح مشترک آغاز و ختم سمسترهای تحصیلی در سال جاری و سایر برنامه ها در خصوص نهاد های تحصیلات عالی خصوصی تصامیم لازم اتخاذ و به منصه اجرا گذاشته شود.
