پوهنتون فاریاب نظریات شهروندان میمنه را در مورد حفظ محیط زیست جمع آوری نمود

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۱:۳۷
محیط زیست

پوهنتون فاریاب در جریان سمستر خزانی سال 1398، به هدف حفظ محیط زیست و تقویت فرهنگ شهر نشینی؛ طی یک نظر سنجی نظریات 2653 تن از شهروندان شهر میمنه را که شامل دکانداران، کسبه کاران و مردم عام می گردد جمع آوری و نتایج آن را با ادارات ذیربط شریک ساخت.

محفلی که به این مناسبت در پوهنتون فاریاب دایر گردید، در آن مسوولین، استادان و محصلان پوهنتون فاریاب، روسای شاروالی شهر میمنه، محیط زیست، عدلیه و نمایندگان سایر ادارات دولتی و غیر دولتی، اشتراک داشتند.
در آغاز پوهنمل دوکتور محمد اسماعیل قیوم اوغلی رئیس پوهنحی حقوق و علوم سیاسی پوهنتون فاریاب در رابطه به پروسه نظر سنجی یا شده معلومات ارایه نموده گفت، بر اساس پلان که این پوهنحی روی دست گرفت؛ فورم آگاهی دهی حقوقی را تهیه و در آن "فواید محیط زیست سالم، اضرار محیط زیست آلوده، موقف دین مقدس اسلام در مورد، قوانین و مویدات جزای آلوده کننده گان محیط زیست، شهرت محصل (به عنوان آگاهی دهنده)، شهرت مصاحبه شونده گان و سوالات (پرسشنامه برای جمع آوری نظریات شهروندان)" تذکر یافته و هر محصل مکلف به جمعآوری ده فورم از شهروندان شهر میمنه گردید.

به گفته وی از این پروسه دو هدف کلی دنبال شد که شامل عیار ساختن محصلان در راستای عرضه خدمات به مردم مطابق نیازهای آنان و آشنایی با کار های عملی و روش تحقیقات ساحوی و از سوی دیگر، محصلان از این طریق نمره سیمینار و فعالیت های صنفی شان را نیز اخذ نمودند.

بعداً پوهنیار فیروز اوزبیک کریمی رئیس پوهنتون فاریاب از فعالیتها، عرضه خدمات و دستآورد های این پوهنحی به نیکی یاد نموده، اظهار داشت، جای خورسندی است که مسوولین، استادان و محصلان پوهنحی حقوق و علوم سیاسی پوهنتون فاریاب با ابتکار خاص شان از چهار دیوار پوهنتون به جاده ها رفته در مورد اضرار محیط آلوده به مردم آگاهی داده و از این طریق روابط شهروندان را با جامعه اکادمیک تقویت بخشیدند.

همچنان در این محفل انجنیر احمد جاوید کیوان، شاروال میمنه ضمن سپاسگزاری از پوهنتون فاریاب گفت که پوهنتون فاریاب با ارائه آگاهی دهی، نظر سنجی و عرضه خدمات ارزنده به مردم در رابطه به حقوق و وجایب شهروندان با استناد به مواد قانون توانسته اند همه شهروندان شهر میمنه را متوجه مسوولیت های شان در قبال محیط ماحول شان نماید.

محیط زیست

احمد فهیم فرهمند رئیس محیط زیست ولایت فاریاب، فعالیتهای علمی و عرضه خدمات محصلان پوهنتون فاریاب نسبت به حفظ محیط زیست را به نیکی یاد نموده افزود که خوشبختانه امروز ما شاهد سهم گیری محصلان پوهنتون فاریاب در مسایل ملی هستیم و این حرکت ما را به آینده بهتر امیدوارتر می سازد.

محفل با تسلیم دهی رسمی نتایج نظر سنجی یاد شده به ادارات ذیربط ولایت فاریاب خاتمه یافت.

آخرین اطلاعیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۴/۷/۲۳ - ۱۰:۳۲
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تدارک وسایل تکنالوژی مرکز وزارت بابت سال مالی 1404 را . . .

دوشنبه ۱۴۰۴/۷/۱۴ - ۵:۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

 

موضوع: اطلاع عقد قرارداد پروژه تهیه و تدارک قرطاسیه جات و مواد تنظیفاتی مورد ضرورت شفاخانه تدریسی علی آباد بابت سال مالی 1404.

بدین وسیله به تأسی ازفقره (2) ماده چهل و سوم قانون . . .

شنبه ۱۴۰۴/۷/۱۲ - ۹:۱۸
Background image

اعلان نتایج امتحانات مراحل عالیه وعالمیه

به تمام علمای کرام ولایت‌های غور، دایکندی و بدخشان که در امتحانات شش ‌روزه مراحل عالیه و عالمیه ماه شوال سال ۱۴۴۶هـ.ق اشتراک کرده و موفق شده‌اند، اطلاع داده می‌شود که می ‌توانند نتایج . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۴/۷/۱ - ۱۵:۱
Background image

وزیر تحصیلات عالی طی گردهمایی بزرگی در پوهنتون هرات، با استادان، محصلان و کارمندان این پوهنتون دیدار و سخنرانی نمود.

 

در گردهمایی یاد شده رئیس شورای علماء، رئیس امر بالمعروف و نهی از منکر، هیئت رهبری پوهنتون هرات، هیئت رهبری پوهنتون‌های خصوصی ولایت هرات، استادان و جمع کثیری از محصلان شرکت کرده بودند. . .

دوشنبه ۱۴۰۴/۶/۳۱ - ۱۴:۳۷
Background image

وزیر تحصیلات عالی طی سفر رسمی به ولایت بادغیس، به ارزش حدود ۴۴ میلیون افغانی کار شماری از پروژه‌ها را در پوهنتون بادغیس افتتاح و در یک گرد همایی بزرگ نیز سخنرانی کرد.

 

پروژه‌ هایی که از سوی شیخ ‌الحدیث مولوی نداء محمد ندیم صاحب وزیر تحصیلات عالی در پوهنتون بادغیس افتتاح شد، شامل ساخت جاده‌ های حلقوی پوهنتون، اعمار مسجد، دیوار احاطوی، دروازه پوهنتون. . .

دوشنبه ۱۴۰۴/۶/۳۱ - ۴:۴۳
Background image

پوهنتون علوم طبی کابل از سه رشته ‌ی طبی خویش، ۲۱۴ تن داکتر را فارغ و طی محفلی با شکوه تقدیم جامعه‌ ی طبی کشور کرد.

محفل یاد شده که در پوهنتون علوم طبی کابل «ابو علی ابن سینا» برگزار شد، شیخ عبدالله سیحان معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی، در حالیکه شماری از مقامات بلند رتبه‌ ا.ا.ا، هیئت رهبری. . .

BACK TO NEWS