ورکشاپ آموزشی نظارت و امنیت شبکه های کمپیوتر در وزارت تحصیلات عالی دایر شد
ورکشاپ آموزشی نظارت و امنیت شبکه های کمپیوتری در پوهنتون ها برای مسوولان تخنیکی 22 پوهنتون دولتی امروز در وزارت تحصیلات عالی دایر شد.
شاملان این ورکشاپ در طی پنج روز آموزش های را در بخش مصئون سازی و انکشاف شبکه های انترنتی در پوهنتون های مربوط شان فرا می گیرند.
دکتور احمد سیر مهجور معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی ضمن قدردانی از این اقدام ریاست تکنالوژی معلوماتی ارتقای ظرفیت کارمندان تخنیکی آی تی را در پوهنتون ها یک امر ضروری خوانده با اشاره به نقش تکنالوژی معلوماتی در پوهنتون ها و اثر گذاری این تکنالوژی بالای ارتقای کیفی تحصیلات عالی از مداومین ورکشاپ خواست تا آنچه را در جریان ورکشاپ می آموزند در عمل تطبیق نموده، مصئونیت و اعتبار دهی سیستم های انترنتی نهاد های تحصیلی مربوط شان ارتقا بخشند.
همچنان پوهنمل شکریه جمال رئیس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی در رابطه به پیشرفت ها در عرصه تکنالوژی معلوماتی در پوهنتون ها صحبت نموده اظهار داشت که توجه به تقویت تکنالوژی معلوماتی و ایجاد زمینه های بهتر استفاده از این تکنالوژی باعث می گردد تا در عرصه های تحقیق، نوآوری، علم آفرینی و سایر خدمات اکادمیک در نهاد های تحصیلی تسهیلات و تغییرات مثبت به میان آید.
وی آموزش مسوولان تخنیکی تکنالوژی معلوماتی در پوهنتون ها را بخاطر مدیریت و تنظیم بهتر شبکه های کمپیوتری این نهاد ها ضروری خوانده از شاملان ورکشاپ خواست که از برنامه های آموزشی ورکشاپ استفاده اعظمی نمایند.

قابل ذکر است که شاملان ورکشاپ پس از آموزش های لازم و برگشت به نهاد تحصیلی مربوطه شان مکلف اند آنچه را که در بخش های امنیت، تنظیم و مدیریت انترنت فرا گرفته اند با تدویر کورس ها به سایر کارمندان شان انتقال دهند.
