سرپرست وزارت تحصیلات عالی در مراسم آغاز سال ۱۴۰۲ تعلیمی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی اشتراک و سخنرانی نمود.
در این مراسم شیخ الحدیث مولوی نداء محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی طی سخنانی ضمن اشاره به مسئولیت های رهبران نظام اسلامی و روبط نیک میان ادارات مختلف، آغاز سال تعلیمی ۱۴۰۲ اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی را تبریک گفت.
وی گفت وزارت تحصیلات عالی، وزارت معارف و اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در راستای عرضه خدمت بهتر و خوبتر و تقدیم افراد شایسته به جامعه روابط کاری نیک دارند.
سرپرست زوارت تحصیلات عالی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی را یک ادامه مهم خوانده گفت که وزارت تحصیلات عالی با این اداره در بخش های گوناگون به ویژه جذب فارغان این اداره در دیپارتمنت های مختلف نهاد های تحصیلی کشور همکاری نزدیک دارد که به ادامه این همکاری ها چندی قبل با امضاء تفاهمنامه ی با این اداره فارغان اداره متذکره منبعد می توانند بدون یک سال تنزیل و با کاهش فیصدی نمرات از ۸۰ فیصد به ۷۵ فیصد شامل پوهنتون های کشور گردند.
به گفته سرپرست وزارت تحصیلات عالی کار روی هماهنگی نصاب این داره با نصاب تحصیلات عالی نیز جریان دارد تا فارغان اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی بدون مشکل تحصیلات عالی شان را ادامه دهند.
سپس مولوی غلام حیدر شهامت رئیس عمومی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در رابطه به اهداف، فعالیت ها، دست آورد ها و چالش های فرا راه این اداره صحبت نمود.
وی گفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور فساد و کاغذ پرانی ها از ادارات کشور منجلمه اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برچیده شد و به جای آن را افراد صادق برای خدمتگزاری گماشته شدند.
وی همچنان گفت که ما روی معیاری سازی نصاب تحصیلی خویش نیز کار می و در بخش تربیه افراد مسلکی نیز برنامه های خوبی روی دست داریم.
مراسم با نواختن زنگ به رسم آغاز سال تعلیمی از سوی مسئولان این اداره خاتمه یافت.
